• Kviečiame susipažinti su konsorciumo “Laimingas kiekvienam darželis” elektronine knyga: spausti čia

 

  • Erasmus+ projektas  (2024 – 2027 m. m.)  Įsakymas darbo grupės mobilumų atrankai vykdyti Atverti, Įsakymas tikslinės darbo grupės Atverti 

 

  • 2025 m. gegužės mėn. savaitę Turkijoje vyko Erasmus+ projekto konsorciumo, kuris jungia Kauno lopšelius-darželius “Žilvitis”, “Vaikystė”, “Žvangutis”, “Spindulys”, “Daigelis” ir “Pušynėlis” darbo stebėjimo vizitas. Lankėmės Karamursel miesto mokykloje, kurioje susipažinome su Turkijos švietimo sistema, ikimokyklinio ugdymo organizavimu, mokykloje veikiančiomis darželio grupėmis, jų aplinka, ugdymo metodais.
    Vyko daug šiltų susitikimų su mokyklos bendruomene, pokalbių su mokytojais, patirtinės veiklos užsiėmimų.
    Maloniai stebino tėvų savanorystė, aktyvus jų dalyvavimas mokyklos gyvenime. Jų dėka turėjome galimybę susipažinti ir su nacionaliniais turkų virtuvės ypatumais.
    Esame dėkingi mokyklos vadovams ir visai bendruomenei už turiningą darbo stebėjimo savaitę, svetingumą, nuoširdų dalinimąsi patirtimi, kultūrinės programos organizavimą.
    Darbo stebėjimo vizito metu Turkijoje turėjome puikią galimybę pažinti šios įvairiaspalvės šalies švietimo sistemos ypatumus, patirti jų tradicijas, pažinti kultūrą, nuostabaus grožio architektūros šedevrus. Patirti bendrystę ir bendruomeniškumą.

  • 2025 m. gegužės mėn. 12–16 dienomis Erasmus+ akreditacijos ( 2024-1-LT01-KA121-SCH-0000205637 ) projekto „Laimingo visiems darželio modelio kūrimas“ veiklas,  meninio ugdymo mokytoja Rasa Dmuchovskienė dalyvavo darbo stebėjimo vizite Šumene, Bulgarijoje.
    Ikimokyklinio ugdymo įstaigoje viešnias iš Kauno lopšelių-darželių „Žilvitis“, „Pušynėlis“, „Spindulys“, „Daigelis“ ir „Žvangutis“ vaikai pasitiko su tradicine bulgariška duona, medumi ir druska. Pedagoges vaikai džiaugsmingai priėmė, rodė savo grupes, dovanojo piešinius, deklamavo eilėraščius ir kvietė šokti kartu.
    Diskusijų su Bulgarijos pedagogais metu buvo dalijamasi įžvalgomis apie šalių ikimokyklinio ugdymo sistemas. Pabrėžta, kad abiejose šalyse didžiausias dėmesys skiriamas vaiko gerovei, visapusiškam ugdymui bei pozityviems tarpusavio santykiams.

    Jau geras pusmetis lopšelyje-darželyje „Daigelis“ vyksta dėkingumo kultūros praktika. Įgyvendinant „Laimingo kiekvienam darželio“ modelį pasitelkėme „Mėlynojo akmenėlio kelionę“. Ši praktika labai svarbi darželio darbuotojų bendruomeniškumo stiprinimui. Mėlynasis akmenėlis keliaudama iš rankų į rankas nešą prasmingą padėką už kartais kitų nepastebimą geranoriškumą, pagalbą šalia esančiam kolega

    Darželio foje  įrengta bibliotekėlė bendruomenei skatina knygų mainus, skaitymo kultūrą. Lentynose galima rasti įvairios literatūros tėvams, vaikams, pedagogams, grožinės literatūros. Knygas laisvai galima pasiimti skaitymui, atnešti  savo knygų. Bibliotekėle naudojasi vaikai, tėvai, darbuotojai. Vyksta neformalios diskusijos apie perskaitytas knygas, atsiliepimai, rekomendacijos.

    Darželio bendrose erdvėse nuolat skamba muzika, gamtos garsai. Moksliškai įrodyta, kad muzika padeda susitelkti, susikoncentruoti, atsikratyti streso, įveikti emocinius barjerus, sunkumus.. Darželio bendrose erdvėse nuolat leidžiamas  ramios klasikinės muzikos,
    gamtos garsų, lengvo džiazo, relaksacinės muzikos  fonas. Tyliai skambantis muzikinis fonas parenkamas atsižvelgiant į metų laiką, organizuojamus renginius, nuotaiką. Šiose bendrose erdvėse ateina pažaisti ir vaikai. Darbuotojų atsiliepimai: “klausoma muzika
    padeda labiau susikoncentruoti, nesiblaškyti  dirbant”, “norisi  ilgiau pabūti  koridoriuje.”  Girdėti muziką bendrose erdvėse jau tapo įpročiu.

  • 2025 m. balandžio mėnesį pedagogės iš Kauno lopšelių-darželių „Žilvitis“, „Spindulys“, Daigelis“, „Vaikystė“, „Žvangutis“, „Pušynėlis“ dalyvavo tarptautiniuose mokymuose „Amsterdamas – miestas tarp dviejų pasaulių“. Kursus, kurie finansuojami pagal Kauno lopšelio-darželio „Žilvitis“ Erasmus+ akreditaciją, Amsterdame organizavo ne pelno siekianti organizacija CHAIN.Mokymus vedė olandų istorikas ir lektorius Fokko Dijkstra, o jų metodika – mokymasis keliaujant, patiriant, reflektuojant – skatino dalyvių asmeninį įsitraukimą ir savirealizaciją. Pagrindinė kurso idėja – išgyventi, apmąstyti ir meninėmis formomis išreikšti santykį „tarp dviejų pasaulių“ (angl. Between two worlds): idealaus ir realaus pasaulio suvokimo, šviesos ir tamsos, vidinės ramybės ir išorinio chaoso. Šią temą pedagogės tyrinėjo per meno formas – architektūrą, skulptūrą, tapybą bei poeziją.Kurso metu dalyvės turėjo galimybę atrasti naujus būdus, kaip ugdymo procesą paversti įkvepiančiu ne tik vaikui, bet ir pačiam mokytojui. Reflektuodamos savo patirtis, pedagogės pastebėjo, kad tik laimingas, save realizuojantis mokytojas gali kurti aplinką, kurioje vaikai jaučiasi saugūs, smalsūs ir kūrybiški.

    Pasak mokslininkų, pedagogų profesinis tobulėjimas, grįstas patirtiniu ugdymu, yra vienas svarbiausių veiksnių, darančių įtaką vaikų mokymuisi ir socialinei raidai. Hargreaves & Fullan (2012) teigia, kad „augančio mokytojo ugdymo poveikis tiesiogiai atsispindi vaikų pasiekimuose ir emocinėje gerovėje“. Europos Komisijos užsakymu atlikti tyrimai (European Commission, 2020) rodo, kad tarptautinis mobilumas ugdymo specialistams ne tik plečia kultūrinį akiratį, bet ir stiprina empatiją, gebėjimą bendrauti bei prisitaikyti prie kintančių švietimo poreikių.

    Ši patirtis ne tik praturtino pedagoges kaip asmenybes, bet ir atnešė naujų įkvėpimų darbui su vaikais – nuo kūrybiškesnio ugdymo iki stipresnio emocinio ryšio su vaiku per meną, istorijas ir aplinkos stebėjimą.

     

    Kauno lopšelio-darželio „Daigelis“ psichologė Laura Lipkytė,

    Kauno lopšelio-darželio „Žilvitis“ teatro mokytoja Eva Smoriginaitė,

    Kauno lopšelio-darželio „Vaikystė“ mokytoja Karolina Dvarionienė,

    Kauno lopšelio-darželio „Spindulys“ mokytoja Viktorija Petrauskienė,

    Kauno lopšelio-darželio „Žvangutis“ mokytoja Aistė Drevinskienė,

    Kauno lopšelio-darželio „Pušynėlis“ mokytoja Eglė Jančiauskienė.

     

    https://www.kaunas.lt/svietimas/laimingo-darzelio-konsorciumo-dalyves-mokymuose-amsterdame/

    Tokios kelionės primena, kad Erasmus+ – ne tik apie mokymąsi, bet ir apie atmintį, istorinį sąmoningumą bei empatiją.

  • Įgyvendinant ERASMUS+ projekto konsorciumo „Laimingų vaikų darželis“ modelį Kauno lopšelyje-darželyje „Daigelis“ 2025 m. kovo – balandžio mėnesiais vyko bendruomeniškumo stiprinimo renginių ciklas. Bendruomenės nariai rinkosi į kūrybines popietes, kuriose ne tik neformaliai bendravo, bet ir susitelkė bendram kūrybiniam procesui. Darbuotojai iš tvarių medžiagų kūrė velykinius margučius, kuriais vėliau papuošė „gyvybės“ medį. Taip pat galime pasidžiaugti visų darbuotojų nutapyta drobe „Pavasario žaismė“. Kūrybinis procesas ne tik suartino  maloniam bendravimui, bet ir galime pasidžiaugti kūrybos rezultatais, kuriais papuošėme darželio erdves. https://www.youtube.com/shorts/w3uqamgYhbI

 

  • Kauno l/d „Daigelis“ įgyvendina pasaulio pažinimo ir ekologinio sąmoningumo ugdymo ilgalaikio projekto „Žalia varna“ IV etapą. Kiekvienais metais vyksta miško atsodinimo akcijos. Šį kartą kvietėme kartu dalyvauti, ne tik mūsų darželio bendruomenę, bet ir Erazmus+ projekto konsorciume „Laimingų vaikų darželis“ dalyvaujančių darželių: „Žilvitis“, „Žvangutis“ ir „Spindulys“ bendruomenes stiprinti bendruomeniškumą ir ekologinį sąmoningumą. Kartu su girininku Sauliumi pasodinome 900 eglių sodinukų

 

  • Kauno lopšelyje – darželyje „Daigelis“  2025 m. sausio 31 d. vyko Erazmus+ programos akreditacijos projekto „Laimingo kiekvienam darželio modelio kūrima“ (2024-1-LT01-KA121-OSCH-000-205637) kviestinės ekspertės Simonos Luninos mokymai „Motyvuojančios ir pozityvios aplinkos kūrimas, praktiniai aspektai. Suomijos ikimokyklinio ugdymo sistemos patirtis“. Pedagogai aktyviai diskutavo, dalinosi įžvalgomis, savo patirtimi. Mokymai suteikė daugiau motyvacijos ir pasitikėjimo įveikiant kasdieninius iššūkius.

 

  • 2024 metų spalio 21 – 25 dienomis mūsų darželio mokytoja Diana Vaidotienė drauge su konsorciumo įstaigų pedagogais iš Kauno lopšelių – darželių: „Žilvitis“,  „Vaikystė“, „Žvangutis“, „Spindulys“ ir „Pušynėlis“.  Dalyvavo darbo stebėjimo vizite Kretoje pagal Erasmus + projektą „Laimingų  vaikų darželis“. Stažuotės metu susipažino su Graikijos švietimo sistema, lankėsi Chanijos miesto vaikų darželyje „2nd kindergarten + primary school“ ir pradinėje mokykloje „7th Experimental Kindergarten/primary school“. Pedagogų komanda stebėjo praktines vaikų veiklas, žaidė žaidimus, dalinosi patirtimi, stiprino bendravimo įgūdžius, dalyvavo diskusijose su kitais Erasmus+ projekto dalyviais. Užfiksuotos akimirkos  https://www.youtube.com/watch?v=UQF1o92dsG8