Vertinimas
Vaiko pasiekimų vertinimas leidžia pamatyti ir įvertinti pedagoginio darbo su vaikais būdus, pasiekimus ar nesėkmes, atskleisti vaikų pastangas, parodyti, ką vaikas pajėgus padaryti, pasiūlyti veiklą konkrečiam vaikui ar vaikų grupelei, garantuoti ugdymo nuoseklumą, visapusiškumą. Tėvams, kolegoms, bendruomenei pateikiama įdomios, vertingos informacijos apie vaiką, pabrėžiant jo ypatumus. Vaikų pasiekimų vertinimai vyksta orientuojantis į vaiko sėkmę.
Vaikų pasiekimai vertinami pagal vaikų dalyvaujančių pagal ikimokyklinio ugdymo programoje, pasiekimų stebėsenos priemonę „Pasiekimų žingsneliai“.
Vaiko pasiekimų vertinimas – nuolatinis procesas. Pedagogai, švietimo pagalbos specialistai nuolat stebi vaikų pasiekimus ir informuoja su tėvus pagal poreikį, o 2 kartus metuose, spalio-lapkričio mėn. ir balandžio-gegužės mėn. pasiekimai vertinami, pagal vaikų ugdymo programoje numatytas pasiekimų sritis. Didžiausias dėmesys skiriamas formuojamajam stebėjimui, grįžtamajam ryšiui ir apibendrinančiajam vertinimui. Apie vaikų ugdymosi pasiekimus ir pažangą sprendžiama iš vaikų kasdienės veiklos. Vaiko pasiekimai fiksuojami trumpais komentarais, nurodant ugdymosi pasiekimų sritį ir pasiekimų žingsnį, kurį yra pasiekęs vaikas. pasiekimų vertinimų rezultatai yra elektroniniame dienyne „Mūsų darželis“. Tėvai el. dienynę gali peržiūrėti tik savo vaiko pasiekimų rezultatus. Rudenį ir pavasarį vykstant vertinimams, skelbiamos pedagogų konsultacijos tėvams dėl vaikų pasiekimų aptarimo ir tolimesnių ugdymo gairių numatymo. Rudenį įvertinama vaikų turima patirtis ir gebėjimai, numatomi vaikų ugdymo prioritetai, kryptys, būdai. Pavasarį atlikta vertinimo rezultatų analizė parodo vaikų pasiekimų pažangą, ugdymo metodų ir formų veiksmingumą, nurodo ugdymo proceso tęstinumo gaires. Vaikų ugdymosi pasiekimų dokumentavimo, stebėsenos ir surinktos informacijos naudojimo procesai vykdomi laikantis visų etikos reikalavimų.
Vaikas skatinamas dalyvauti savo gebėjimų ir pasiekimų vertinime: pats lygina, komentuoja savo piešinius, įvardija, kas nepavykdavo, o dabar pavyksta. Komentuoja savo „rašymo“ įgūdžius mokslo metų pradžioje ir pabaigoje.
Duomenys apie vaiko pasiekimus ir pažangą kaupiami vaiko aplanke.
Aplanką sudaro pedagogų pastebėjimai, komentarai, dailės darbai, užrašytos vaikų mintys, žodinė kūryba, rašytinės kalbos pavyzdžiai, nuotraukos. Sukauptas aplankas „keliauja“ su vaiku (kai vaikas keliamas į kitą grupę). Vaikui pereinant į priešmokyklinę grupę, informacija perduodama šios grupės pedagogams, kurie tęsia vaiko vertinimą vadovaudamiesi priešmokyklinio ugdymo bendrąja programa.
Vaikų pasiekimų dokumentavimas bei stebėsena padeda siekti ugdymo ir ugdymosi kokybės:
• geriau pažinti kiekvieną vaiką ir numatyti jo ugdymo(si) perspektyvą, stebint, ką vaikas jau geba, ko ir kaip mokosi, kokia jo pažanga atskirose pasiekimų srityse, atskleidžiant potencialias jo galias ir švietimo pagalbos poreikį;
• kryptingai planuoti ir veiksmingai įgyvendinti lankstų bendrą vaikų grupės ugdymo(si) procesą, skatinantį kiekvieno vaiko ugdymosi pažangą;
• nuosekliai vertinti mokytojo ir kitų ugdytojų sąveikų su vaikais, taikomų pedagoginių strategijų ir metodų, sukurtos aplinkos, paramos ir pagalbos vaikams poveikį kiekvieno vaiko pažangai;
• derinti vaiko, tėvų (globėjų), mokytojų, švietimo pagalbos specialistų lūkesčius dėl vaiko tolesnio ugdymo(si), siekiant visų ugdymo(si) proceso dalyvių kryptingo įsitraukimo į ugdymo(si) procesą.
Informacija apie vaikų pasiekimus ir pažangą aktuali patiems vaikams, tėvams, kitiems pedagogams, specialistams, administracijai. Atlikę vaikų pasiekimų ir pažangos vertinimą, šią informaciją analizuojame ir aptariame. Mokslo metų pabaigoje mokytojų taryboje apibendrinami įstaigos ikimokyklinio amžiaus vaikų pasiekimų rezultatai, pateikiamos išvados apie išryškėjusius pasiekimus ir tobulintinas sritis. Tėvams apibendrinta informacija pateikiama individualiai, jiems suprantamai ir aiškiai. Vaiko darbus, elgseną, išgyvenimus aptariame su pačiu vaiku individualiai.
Šia informacija remiamasi rengiant įstaigos strategiją, metinę veiklos programą, atliekant įstaigos veiklos įsivertinimą.
Aplinka
Lopšelyje-darželyje siekiame sukurti saugią ir funkcionalią aplinką, ekologišką, kuri atitiktų universalaus dizaino principus, skatintų vaiko saviraišką ir pažinimą, norą veikti, tyrinėti, bendrauti. Nuolat kuriami ugdymosi kontekstai, Visos priemonės yra vaikams matomos ir lengvai prieinamos. Vaikai randa viską, ko reikia įvairiausiems jų sumanymams, žaidimams, tyrinėjimams bei poilsiui. Grupių aplinkos suskirstytos į atskiras veiklos, mobilias žaidybines erdves vaikų grupelių ar individualiai veiklai. Ugdomoji aplinka plečiasi įvairiose įstaigos vidaus ir lauko erdvėse.
Mokslo metai prasideda rugsėjo 1 dieną, baigiasi kitų metų rugpjūčio 31 dieną
Prisegtukas





